Výtvarný odbor

Výtvarný odbor

VO vzdelávanie na diaľku - ÚLOHY

 

Milé deti a rodičia, vzhľadom k tomu, že sa nemôžeme stretávať na pôde našej školy, sme si pre Vás pripravili nejaké výtvarné témy, ktoré budeme každý týždeň obmieňať a dopĺňať. Po vypracovaní každý daný týždeň, môžete deťom prácu odfotiť prostredníctvom mobilného telefónu a poslať na emailovú adresu svojej triednej učiteľky.

Katarína Prítelová: kpritelova21@gmail.com

Kristína Pigová: kristinapigova@gmail.com

Zuzana Kolláriková: kollarikovazuzana3@gmail.com

 

VIRTUÁLNA GALÉRIA č. 1       VIRTUÁLNA GALÉRIA č. 2

 

 

Úloha č. 19 - PALETA  -  25.11.2020

 

zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

Úloha č. 18 - LETOKRUHY  -  25.11.2020

 

zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

Úloha č. 17 - GEOMETRICKÉ TVARY  -  25.11.2020

 

zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

Úloha č. 16 - KNIHA  -  24.11.2020

 

zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

Úloha č. 15 - VYROB SI DIVADLO  -  24.11.2020

 

zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

Úloha č. 14 - PEČIATKA DOMÁCA  -  19.11.2020

 

zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

Úloha č. 13 - SLANÉ CESTO - LEPŠIE AKO PLASTELÍNA  -  11.11.2020

 

zadanie úlohy si pozrite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

ukážku prác si možete stiahnuť v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

Úloha č. 12 - FRÁZY PARAFRÁZY  -  9.11.2020

 

zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

Úloha č. 11 - MASKY  -  6.11.2020

 

zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

Úloha č. 10 - ČIARA  -  5.11.2020

 

zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

Úloha č. 9 - MOJE STOPY  -  4.11.2020

 

zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

 

Úloha č. 8 - LIETAJÚCA RADOSŤ  -  30.10.2020

 

zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

Úloha č. 7 - ODTLAČKY LISTOV  -  27.10.2020

 

zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

Úloha č. 6 - DOTYKY GOTIKY  -  22.10.2020

 

zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

Úloha č. 5 - HRÁTKY S LÍSTÍM  -  22.10.2020

 

zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

Úloha č. 4 - STOPA, MÔJ DEŇ  -  21.10.2020

 

zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

Úloha č. 3 - DARY JESENE  -  20.10.2020

 

zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

Úloha č. 2 - TIEŇOVÉ HRY  -  14.10.2020

 

zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

Úloha č. 1 - JESENNÁ BALADA (aquarel)  -  14.10.2020

 

zadanie úlohy si stiahnite v nasledujúcom linku

---STIAHNI TU---

 

____________________________________________________________________________________________________________

Úloha č. 16  pre ročníky 5. - 9. VIDIEŤ HUDBU ( 2.6.2020 )

 

Na hodinách často rozoberáme význam farby, jej symboliku, psychologický význam. Určite si pamätáte základné rozdelenie farieb, ale aj rozdelenia podľa dojmu a pocitu z jednotlivých odtieňov. Tieto poznatky aplikujeme v nasledujúcej úlohe.

Vašou úlohou bude pustiť si akúkoľvek skladbu (odporúčam klasickú alebo inštrumentálnu). Zavriete oči a budete sa sústrediť na to aké farby a tvary vás pri jej počúvaní napadajú...Rýchle vysoké tóny evokujú iné farby a tvary ako hlboké, dlhé...

Zamyslite sa nad tým a nechajte pracovať vašu fantáziu... Takýmto spôsobom vytvoríme ľubovoľnú farebnú a tvarovú kompozíciu. Nemusíte túto úlohu poňať ako dlhú komplikovanú kresbu alebo maľbu, skôr ako rýchly, intuitívny a sugestívny záznam svojich pocitov, ktorý nám prepíše zvuky do obrazu.

Budeme potrebovať:

Výkres A3

Farby (pastelky, vodové, akryl)

Výkres A3 rozdelíš na 4 rovnaké časti. Postupne si pusti 4 skladby, ktoré budú na teba pôsobiť rôzne. Do okienok potom zachytávaj jednu skladbu za druhou...

Zamýšľaj sa, počúvaj a relaxuj...

Prajem krásne tvorenie.

___________________________________________________________________________________________________________

 

Úloha č. 15  pre ročníky 1. - 4. ZA OKNOM ( 2.6.2020 )

 

V dnešnej úlohe si trošku zasnívame...

Určite ste si niekedy predstavovali svoje vysnívané miesto na bývanie. Každý z nás má iné sny a túžby, každý z nás miluje iné veci. Predstavte si, že pozeráte von z okna a tam je všetko to o čom snívate, niekto možno túži žiť pri mori a z okna pozerať na palmy a vlny, iný by chcel žiť na gazdovskom dvore a z okna pozerať na koníky a kravičky...Keďže však môžeme snívať aj za hranice skutočného, niekto chce možno žiť v krajine drakov, dinosaurov, víl a kúzelných bytostí...

Budeme potrebovať:

Keďže úloha sa volá za oknom, ako prvé si na výkres predznačíme rám okna, tento rám vylepíme hnedým papierom- kúsky papiera môžete strihať alebo trhať na malé kúsky.

Do pripraveného okna potom vkreslíme všetko to čo vidíme za ním. Dajte si záležať aby za oknom bolo všetko farebné a plné, môžete aj nakresliť skutočný výhľad z vášho okna a doplniť len niečo čo vám tam chýba...

Plochu za oknom môžete vyplniť kresbou, maľbou...Nechám to na vás.

Prajem príjemné tvorenie a teším sa na vaše práce...

___________________________________________________________________________________________________________

 

Úloha č. 14  pre ročníky 1. - 4. HRY S VRCHNÁČIKMI ( 25.5.2020 )

 

Pomôcky: vrchnáky z fľašiek, kartonový papier (môže byť aj z väčšej krabice od topánok - vystrihnutý), čierny tuš, pierko alebo zastrúhaná drevená špajdla, lepidlo
 
Postup: vrchnák z fľašky prilep na kartón tak, aby si mohol okolo neho tušom dokresliť obrázok, aby vrchnák bol jeho súčasťou. Napríklad vrchnák ako hlavička kvietka, ako hlavička vtáčika, kolasá auta, oči sovy a podobne. Aj okolo vrchnáka môžeš doktesliť lupienky, zobák, uši. Všetko čo ťa napadne na jeden papier, hore, dole, krivo, šikmo, aby sa ti veľa zmestilo čo vymyslíš.
 

___________________________________________________________________________________________________________

 

Úloha č. 13  pre ročníky 5. - 9. PRE MAMU ( 12.5.2020 )

 

Milí žiaci, v živote často nedávame našim najbližším vedieť čo pre nás znamenajú, čo na nich milujeme. Úprimne, každá mama má občas pocit, že je toho na ňu až príliš, má pocit, že to čo robí je pre všetkých samozrejmosť... A my by sme našim mamám mohli aspoň občas prejaviť, že si všímame čo robia, že sme im vďační...

Potrebujeme:

  • 1 ks zaváraninového pohára (bez etikety- ak taký nemáte, jednoducho ho namočte do teplej vody a etiketa sa po chvíľke odlepí)
  • Akrylové farby/ špagát/ farby na sklo...
  • Kúsky stuhy, vrecovina alebo zvyšky látky...
  • Farebné papiere
  • Tuš

Suchý zaváraninový pohár bez etikety ozdobíme, môžete ho pomaľovať akrylovými farbami alebo farbami na sklo, oblepiť špagátom alebo obkašírovať farebnými papiermi... môžeme naň napísať aj venovanie pre mamičku...

Farebné papiere si nastriháme na rovnaké kúsky a na tieto papieriky napíšeme tušom rôzne veci, vlastnosti a chvíle, ktoré si na mame vážime, ktoré máme radi... Všetko za čo sme jej vďační... Rozmýšľajte aj nad vecami, ktoré pre vás pripravuje, ktoré s vami prežíva...

Takto pripravené papieriky vložíme do ozdobeného zaváraninového pohára. K hotovému poháru môžeme na farebný papier napísať list s inštrukciami a to, že vždy, keď jej bude smutno, keď sa bude cítiť nedocenená alebo keď bude mať ťažký deň má vybrať jeden papierik.

Verím, že tento darček urobí vašej mamičke lepší deň vždy keď si naň spomenie... Tešíme sa na vaše dielka a dúfam, že splnia svoj účel.

ukážky obrázkov k tejto úlohe si stiahnite v sekcii "súbory na stiahnutie VO"
 

__________________________________________________________________________________________________________

 

Úloha č. 12  pre ročníky 1. - 4. DEŇ MATIEK ( 12.5.2020 )

 

Dnešná úloha nebude obsahovať žiadnu teóriu. V dnešnej úlohe budeme potrebovať len zavrieť na chvíľku očká a predstaviť si svoju mamičku. Milí žiaci, všetci viete a hlavne cítite, že rodičia sú pre vás najdôležitejšou súčasťou života. Keďže mamičky nedávno oslavovali svoj deň vo svojej dnešnej úlohe nakreslíte alebo namaľujete svoju mamičku tak ako ju vidíte, keď na ňu myslíte. Môžete nakresliť len jej tvár alebo ju nakreslite celú...

Má krásne šaty? Rifle a tričko? Je namaľovaná alebo nie? Má vlasy dlhé alebo krátke? To všetko nám ukážete vo svojej práci. Vyberte si techniku, ktorá by sa k vašej mamičke najviac hodila...(ceruzka, pastelky, vodové farby, tempera...) Snažte sa nakresliť ju dosť veľkú a pri kresbe myslite na to čo je pre vašu maminu typické, čo má rada... Tieto veci potom môžete dať okolo do pozadia. (napr.: kvety, líčidlá, krásne topánky, kabelky alebo možno rada športuje, maľuje, číta knižky, má rada zvieratká...)

Dajte si záležať. Keď svoju mamičku namaľujete môžete jej svoje dielo dať a verte mi každá jedna mamička bude z tohto daru úplne nadšená. Tešíme sa na vaše diela... 

ukážky obrázkov k tejto úlohe si stiahnite v sekcii "súbory na stiahnutie VO"
 

__________________________________________________________________________________________________________

 

Úloha č. 11  pre ročníky 5. - 9. NAKRESLI ULICU ( 6.5.2020 )

 

Pomôcky: papier (môže byť aj baliaci alebo výkres), ceruzka, prípadne pastelky
 
Postup: môžeš kresliť vonku, alebo ak máš výhľad z okna, využi aj túto možnosť.
Pri kreslení budov, je potrebné dodržiavať princíp perspektívy, takže si najskôr vyhľadaj pomocou internetu, čo je to perspektíva. Jedná sa akoby o zmenšovanie všetkého čo sa od teba vzďaľuje a línie kreslené na  jednotlivých budovách sa zbiehajú do určitého bodu.
 
ukážky obrázkov k tejto úlohe si stiahnite v sekcii "súbory na stiahnutie VO"
 
__________________________________________________________________________________________________________
 
 
Úloha č. 10  pre ročníky 1. - 4. FAREBNÉ KVIETKY ( 6.5.2020 )
 
 
Pomôcky: prázdne plastové fľaše od minerálky, papier, temperové farby, tanier
 
Postup: na podložku (môže byť tanier, alebo drevená doska) nanes farby podľa seba, s ktorými budeš pracovať.
Zober fľašu a spodok polož do pripravenej farby rozotretej v hrubšej vrstve tak, aby si mohol vytvárať odtlačky fľaše na výkres.
Potom podľa svojej fantázie dotvor pozadie, domaľuj stonky kvietkov a podobne.
 
ukážky obrázkov k tejto úlohe si stiahnite v sekcii "súbory na stiahnutie VO"
 
__________________________________________________________________________________________________________
 
 

Úloha č. 9  pre ročníky 1. - 9. KDE BOLO TAM BOLO ( 6.5.2020 )

 

Milí žiaci, v tejto úlohe si precvičíme predstavivosť a pripomenieme si rozprávky, keďže tie sú nesmierne dôležité...

Ilustrácia: je výtvarné stvárnenie myšlienky textu diela. Ilustrácia zjednodušuje text, jeho ťažšie opísateľné časti, uľahčuje orientáciu v texte a podporuje stotožnenie predstáv autora a čitateľa.

Tvorca ilustrácií vyjadrujúci myšlienky v texte pomocou obrazov sa nazýva ilustrátor.

Vašou úlohou bude vytvoriť ilustráciu k vašej obľúbenej klasickej rozprávke.

Potrebujeme:

Ako prvé si nájdeme v knižke nejakú rozprávku, vyberajte z klasických rozprávok napr.: Janko a Marienka, Popoluška, O kozliatkach, O troch prasiatkach, Snehová kráľovná, Ako išlo vajce na vandrovku...

Z rozprávky si potom vyberieme základné postavy alebo nejakú konkrétnu časť, ktorú sa pokúsite znázorniť vo svojom obraze.

Všetko si najskôr nakreslíte tušom, snažte sa aby váš obrázok popisoval jednoznačne základnú myšlienku rozprávky alebo jej časť tak aby nám bolo jasné o aký príbeh sa jedná. Je dôležité  nebáť sa vyplniť priestor na papieri a keďže v rozprávke je možné všetko, snažte sa vo vašej ilustrácií o zaujímavé podanie, nemusíte sa držať toho, že zem je na papieri dole a nebo je hore, dôležité postavy alebo veci môžete zväčšiť alebo inak zvýrazniť, na nie tak podstatné môžete zabudnúť. Nezabúdajte že pozadie ilustrácie by malo byť krásne vyfarbené a celý obrázok by mal upútať najmä vašich kamarátov a iné detičky.

 Ale naspäť k postupu, keď vám tuš vyschne vyfarbite alebo vymaľujte všetky predkreslené postavy alebo veci a pozadie. Väčší žiaci môžu robiť ilustráciu napríklad v určitej jednoliatej farebnosti, čiernobielo alebo využiť kombináciu techník a to napríklad tak, že tuš a maľbu vodovými farbami ešte podporia dofarbovaním detailov pastelkami alebo ceruzkou...

Veľmi sa tešíme na vaše diela...

ukážky obrázkov k tejto úlohe si stiahnite v sekcii "súbory na stiahnutie VO"

__________________________________________________________________________________________________________

 

Úloha č. 8  pre ročníky 1. - 4. ( 28.4.2020 )

 
Pomôcky: pastelky, farby, výkres.
 
Nakresli alebo namaľuj farbami rôzne zvieratá aké poznáš na danú farbu.
Napríklad:  žltá - kuriatko, ružová - prasiatko a podobne.
Nezabudni si pri tom striedať odtiene danej farby tak, že poznáme veľa žltých odtieňov, atď.
Môžeš pracovať aj na baliacom papieri alebo na kartóne s tým, že pouziješ temperové farby.
 
Ukážka:  https://youtu.be/jPiLrVJWgFA
 

__________________________________________________________________________________________________________

Úloha č. 7  pre všetky ročníky ( 22.4.2020 ) 
 
DEŇ ZEME 22.4.2020
https://www.youtube.com/watch?v=S0ABP048Yc4&feature=share
 
Milé deti dnes si pripomíname deň zeme a preto je čas zamyslieť sa nad našou prírodou.
Úlohou pre vás bude , ak ešte náhodou doma netriedite odpad, ako sú napríklad plasty, skúste vymyslieť nádobu, môže to byť veľká kartonová krabica , ktorú pomaluješ žltými farbami, môžeš namaľovať na ňu aj časť zemegule , ktorú si nájdeš v knižke , na nete, alebo podľa glóbusu.
Do tejto krabice, ktorú môžeš umiestniť na balkón, na dvor, do pivnice, budeš zbierať všetky plasty, ako sú fľaše, rôzne obaly z potravín, sáčky a pod.
Rodičov sa môžeš spýtať kam tieto plasty treba odovzdať, lebo určite nepatria do bežného komunálneho odpadu.
Dobrovoľnou úlohou  pre teba bude, keď pôjdeš na prechádzku s rodičmi, zober so sebou igelitové vrece a rukavice a skús z našej krásnej prírody pozbierať, všetky tieto plasty, ktoré po ceste stretneš, ktoré tam nechali, alebo vyhodili, zlí a nevychovaní ľudia.
Budeš mať veľmi dobrý pocit.
 
__________________________________________________________________________________________________
 

Úloha č. 6  pre ročníky 5. - 9.  ORNAMENT (21.4.2020)

 

  • Je to výzdoba tvorená jednotlivým motívom alebo sústavou motívov (ornamentika), dekorujúcich akýkoľvek materiál a predmet.
  • Podľa povahy a druhu pôvodu môže byť geometrická, rastlinná, antropomorfná (zobrazujúca ľudí- figurálny motív), zoomorfná (zobrazujúca zvieratá- najčastejšie vtáky), predmetná.
  • Funkcia ornamentu môže byť nielen ozdobná, ale aj účelová (napr. vybíjaním sa ozdobovalo, ale zároveň spevňovalo porisko valašky).
  • Dôležitou zložkou ornamentu z hľadiska estetického a symbolického je farebnosť. Pre slovenskú ornamentiku je typická výrazná farebnosť založená najmä na základných farbách. Avšak toto tvrdenie nemusí byť jednoznačné nakoľko bohatosť našej ľudovej tvorivosti je nepopierateľná a v každom regióne sa líši.  
  • Ornamentálne prvky boli zoskupené podľa početných kompozičných schém, z ktorých k najobľúbenejším na Slovensku patrila pásová kompozícia, pri ktorej motívy na seba pravidelne nadväzovali v pásoch rozličnej šírky. Bohato zastúpená bola aj osová kompozícia, ktorej základ tvorila kytica (kvetinový ker). Pre určitú skupinu predmetov (kachlica, misa, tanier) bola obvyklá centrálna kompozícia, pri ktorej sa ťažisko koncentrovalo v strede predmetu. Vyskytovalo sa aj nekonečné vzorovanie, pri ktorom sa ten istý ornamentálny motív pravidelne opakoval po celej ploche predmetu (modrotlač).
  • V ľudovom prostredí sa úsilie o ozdobnosť sústreďovalo prevažne na sviatočných, obradových predmetoch, ktorých cieľom bolo ozvláštniť nositeľa, miesto, situáciu.

Po tomto vyčerpávajúcom úvode, by som vám rada priblížila vašu úlohu. Nakoľko myslím, že naša história je veľmi bohatá na umeleckú zručnosť priblížime si ornamentiku, ktorá je bohato zastúpená v slovenskej ľudovej tvorbe. Ornamenty môžeme nájsť na mnohých predmetoch vytvorených slovenským ľudom. Určite ste videli krásne zdobenú keramiku, drevené predmety ako poriská náradia, valašky, hudobné nástroje ako fujara, píšťalky, nábytok, nádherné výšivky na krojoch ale aj úžitkových textíliách ako obliečky na periny...

Vašou úlohou bude vytvoriť vlastný návrh ornamentu, čerpať môžete z priložených obrázkov. Úlohou však nie je tieto obrázky skopírovať ale vytvoriť vlastný. Predstavte si, že tvoríte vzor, ktorý bude použitý neskôr ako návrh na látku pre krásny kroj, alebo ako drevorezba na nábytku. Techniku si môžete zvoliť podľa vašej predstavy- použiť môžete ceruzku, pastelky, temperu, akryl, vodové farby ale zaujímavá je pre túto úlohu aj koláž....Nechávam to na vás.  Dôležité je podotknúť, že  pri tvorbe týchto vzorov môžete jednotlivé časti pravidelne opakovať, nemusíte vymyslieť ani použiť veľa rôznych tvarov-vzorov.

PODROBNÝ POPIS TEJTO ÚLOHY SPOLU S OBRÁZKAMI NÁJDETE V PRILOŽENOM DOKUMENTE S NÁZVOM "ORNAMENT", KTORÝ SI PROSÍM STIAHNITE, PRÍPADNE TENTO SÚBOR NÁJDETE V SEKCIÍ "SÚBORY NA STIAHNUTIE " V KATEGÓRIÍ VÝTVARNÝ ODBOR.

 

Úloha č. 4  KRESBA (7.4.2020)

 

Precvičíme si kresbu podľa skutočnosti. Na prechádzke alebo záhrade si nájdite kvet alebo vetvičku, najlepšie nerozvinutú, ktorá má púčiky. Takúto vetvičku alebo kvietok si doma dajte do vody.

Vašou úlohou bude zachytenie jej premeny.

  • Prvý deň si zachytíme náš objekt tak ako sme ho doniesli domov.
  • Ďalšie dni budeme postupne zachytávať zmeny ktoré sa udejú.
  • Bude to proces od nenápadnej kresby štruktúry dreva alebo stonky s púčikom k detailnej štúdií objektu v našom prípade kvetu, lístkov...
  • Dôležité je všímať si detaily, štruktúru na rastlinke, jej zmeny.
  • Na vypracovanie môžete využívať ceruzku, pastelky, tuš, rudku alebo iné podľa vlastného uváženia. Snažte sa túto rastlinku zachytiť v skutočnej veľkosti poprípade ju zväčšite.
  • Tento postup môžete využiť aj v prípade ak nemôžete ísť von tak, že si nasadíte do mokrej vaty fazuľky alebo semienka žeruchy a budete sledovať a zachytávať ich premenu.

Takto vytvorené diela nám odfotíte a zašlete na emailovú adresu. Tešíme sa na vaše diela a držíme palce pri ich tvorbe. Rada by som ešte upriamila vašu pozornosť na stránku Strednej umeleckej školy v Žiline – www.skolaumenia.sk , ktorej mnohí študenti sedeli v laviciach našej školy. Možno aj vy koketujete s touto myšlienkou a tak si môžete pozrieť virtuálnu galériu ich prác s názvom TO SME MY 2020.

A pre všetkých ktorých zaujímajú umelci a raz by sa do dejín umenia chceli zapísať, odporúčam stránku www.skrecok.sng.sk, kde si pozriete konkurenciu.

___________________________________________________________________________________________________________

Úloha č. 3  LAND ART (7.4.2020)

 

  • Je to druh umenia, ktorého predstavitelia sa chceli vyhnúť vystavovaniu v galériách, miešali umenie s priestorom prístupným pre všetkých.
  • Land art využíva zmenu v prirodzenom prostredí, často je takéto dielo pominuteľné a v niektorých prípadoch je pomerne nenápadné avšak u profesionálnych umelcov monumentálne.
  • Pri tvorbe land artu sa využíva materiál prirodzený prostrediu, resp. materiál ktorý s daným prostredím vplyvom času a poveternostnými podmienkami splynie. ( kamene, konáre, štrk, lístie, prírodný špagát, ovčia vlna, kosti, pravá kožušina, voda, ľad...)
  • Pri sledovaní postupnej deštrukcie diela môžeme prechádzať až k prvkom konceptuálneho umenia. V tomto druhu umenia je dielo stavané najmä na myšlienke a procese.
  • Predstaviteľmi tohto druhu výtvarného umenia sú napr. : David Nash, Andy Goldsworthy, Michael Singer, Robert Smithson.

Vo vašej úlohe sa zamierame tentokrát na umelecký vstup s prvkami land artu. Vašou úlohou bude vytvoriť zmenu vo vašom prirodzenom prostredí (záhrada, príroda...),  kde s použitím okolitých predmetov- konáriky, kamene, pôda, časti rastlín... vytvoríte obrazec, drobnú stavbu/ skulptúru, ktorá bude dotvárať prostredie. Pri tvorbe vám môžu pomáhať rodičia alebo si môžete vytvoriť pozorovaciu hru, pri ktorej členovia vašej domácnosti vytvoria takého zásahy do prostredia a navzájom budete musieť tieto zásahy napr. na vašej záhrade nájsť. Iniciatíve a kreativite sa medze nekladú.

_________________________________________________________________________________________________________

Úloha č. 2 pre všetky ročníky (31.3.2020)
 
Pomôcky: 
výkres, farebné papiere, lepidlo (vysúvacie v tube), kúsok kartónu alebo papiera z krabice, ( štetec, farby) nožnice.  
Postup:
Výstrihni z tmavého papiera alebo kartónu kmeň stromu s konármi a prilep na papier, dobre pritlač.  Kružidlom si vyznač kruh, do ktorého budeš lepiť korunu stromu. Z výkresu si sprav šablóny srdiečok o rôznych veľkostiach. Tie potom postupne vždy jedno obkresluj na farebný papier viac krát, výstrihni a vystrihnuté srdiečko prelož na polovicu. Potom natri jednu polovicu lepidlom a popriliepaj vedľa seba do tvaru kruhu tak, aby srdiečka tvorili kvietok. Začni vždy od najväčších tvarov srdiečka. Papier na srdiečka si môžeš vyrobiť aj sám, tak že si tenší papier pomaluješ farbami,  rôznych farieb. Môžeš použiť aj noviny aj starý farebný kalendár fantázii sa medze nekladú.
 
Ukážka:
https://www.promaminky.cz/kreativni-dilna/obrazy-199/jarni-strom-826
________________________________________________________________________________________________________
 
Úloha č. 1  (31.3.2020)
 
Úloha č.1. roč. 1 - hra so zemiakmi
 
Pomôcky: niekoľko ks zemiakov, výkres A/3, farby, štetec, nožnice.
 
Úloha č.1. roč. 5 - 9 - hra s umeleckým dielom
 
Pomôcky: výkres A/3, ceruzky, pastelky, farby, štetce.
 
 
Postup úlohy č.1. roč. 1-4
 
Hry so zemiakmi:
Menšie zemiaky rozkrojte  na polovicu. Urobte pečiatku tak, že do zemiaku vyrežte nejaký tvar. Napríklad  hviezdu, srdce, kruh, obdĺžnik, štvorec. Pripravte si vodové farby a štetec. Pečiatku môže dieťa natrieť farbou, ktorú si zvolí a môže robiť odtlačky rôznych farieb a tvarov na papier.
Potom pomedzi voľné miesto na papieri , môže domalovať napr.korunu stromu ako keby odtlačky so zemiaka tvorili korunu stromu.
 
 
Postup úlohy č.1. roč. 5-9
 
Na internete si nájdi nejaké zaujímavé známe umelecké dielo, ktoré si môžeš vytlačiť, ak máš takú možnosť a priamo na čiernobielej kópií dielo pretvárať.
Ak nemáš možnosť vytlačiť kópiu, môžeš dielo prekresliť podľa odpozorovávania a dopĺňať jednotlivé tvary aj doliepaním , domalovaním, kreslením pastelom.
 
 
 

.